Monday 30 January 2012

CINTA?


Hidup ni kena banyak bersabarkan? Tengok macam sekarang ni, aku tengah sabar menunggu ikan goreng -.- Ooohh penuh kesabaran bhaiii, dah laa aku mengantuk tapi tak boleh nak tidur sebab apa? Ikan goreng. Eeee! Tengoklah kau, aku goreng kau hangus hangis! Ishh damn it, ngantuk gila :( Macam letih sangat, SABAR je laaa. Dengan panasnya, Ya Allah. See! Ni pun kesabaran diperlukan ni. 

Okay, bukan pasal ikan goreng aku nak cerita and bukan pasal kesabaran tapi pasal CINTA. Cinta? Apa yang korang faham mengenai cinta? Ada yang berpendapat bahawa " Cinta itu indah " , " Cinta itu menyeronokkan " , " Cinta itu best " , yang baik ajaa. Tapi ada yang berpendapat sebaliknya juga " Cinta itu kejam " , " Cinta itu memedihkan " , " Cinta itu jahat " , " Cinta itu buang masa " . Macam-macam pendapatlah :) But for me, Cinta itu kadang-kadang menyakitkan dan kadang-kadang indah.

Sebenarnya kita yang mengawal cinta itu, bukan cinta yang mengawal kita. Kalau kita dengan pasangan kita tahu hargai cinta, maka cinta itu bukanlah kejam, jahat dan sebagainya. Jangan salah tafsirkan erti sebenarnya cinta. Selain itu, kalau kita dengan pasangan kita bergaduh, pastinya kita rasa cinta itu menyakitkan tetapi apabila tengah gembira dengan pasangan, pastinya kita menganggap cinta itu indah dan menggembirakan :)

Ini bagi tanggapan Hannis, tanggapan anda mungkin lain :) Semoga anda temui CINTA SEJATI dan bercinta dengan berhati-hati. Okay? Anyong! 

No comments:

Post a Comment