Monday 20 February 2012

Bercinta?


Bercinta itu indahkan? Macam bahagia je. Rasa seperti sedang menikmati keindahan di tepi pantai yang indah lagi tenang. Am I correct? Orang bercinta ni, macam ada sesuatu menutupi matanya. Walaupun pasangannya ada kekurangan tapi diendahkannya. Bak kata orang sekarang " Bau kentut pun wangi bila sayang " :) Betul laaa tuu. Si makwe nak apa, si pakwe boleh ajaa belikan. Si pakwe nak apa? Nah si makwe bagi.

Besok besok Allah bagi rezeki, buang tepi jalan, dalam jamban, dalam kotak -.- Mana pergi nilai kemanusiaan entah. Pandai buat pandai tanggung. Haiioooo. Khabis! So, bila kita bercinta janganlah terlampau mecintainya kerana akan membuat diri sendiri berasa sakit hati atau mudah kecewa tatkala kita menyedari bahawa dia bukan tercipta untuk kita. Saya mengalami perasaan ini :) Bukan nak kata apa, saya mengaku yang saya amat mencintainya sampai mudah berasa cemburu dan sedih apabila bergaduh. Terukkan? Hmm jadi, beragaklah nak sayang boypreng kita tu kay? Suami tak apa :D


Dan apabila bercinta mesti kita mudah emo. I mean, bila kita gaduh dengan partner, orang lain yang kena. Contohnya, saya bergaduh dengan boypreng saya so automatically mood dah melayang tah ke mana so bila ada orang tegur sikit rasa macam nak mengamuk. Tak patut macam tukan? Haihh ni laaa sebabnya bila kita bercinta and terlampau sayangkan someone. Ni pun nasihat untuk diri saya sendiri :') Tak salah bercinta, tapi pandailah bermain dengan cinta dan biarlah kita mengawal cinta bukan cinta mengawal kita hihi 

No comments:

Post a Comment